nurseontour.reismee.nl

Racen als in Mario Kart!

Gister zijn we aangekomen in het drukke Kampala. Op z’n Afrikaans was de man die ons moest ophalen maar anderhalf uur te laat. De vliegreis was verder op de gebruikelijke ergernissen na (vechten om de armleuning, mensen die tegen je aan in slaapvallen, etc. ) prima verlopen! Eenmaal door de douane stonden er ik denk wel 70 Oegandese mensen met naambordjes te wachten op de personen die ze op moesten halen. Helaas duurde het dus eventjes voordat het bordje met de namen Manon en Josje verscheen. De reis van het vliegveld naar het vrijwilligershuis was vergelijkbaar met een race in Mario Kart. Auto’s, busjes en boda boda’s lijken uit het niets te verschijnen, en elkaar van de weg proberen af te drijven lijkt ook niet ongebruikelijk. De boda boda (een soort scooter/motorfiets) wordt ook ons dagelijkse vervoersmiddel naar het ziekenhuis waar we gaan werken. En we hebben vandaag al ervaren hoe dit gaat zijn tijdens een city tocht in Kampala waar we dus via boda boda heen gingen. Best eng maar ook wel een erg leuk vervoersmiddel.

Morgen gaat het ‘’echte’’ werk beginnen en starten we om half 9 in het ziekenhuis. In het vrijwilligershuis verblijft nog iemand die werkt in het Mission Hospital en ze heeft ons al gewaarschuwd voor de Afrikaanse werkstijl.
Ik ben erg benieuwd hoe ik het ga ervaren!

Rein

De heenreis was al een ervaring apart zeg. Succes morgen spannend wat je daar aantreft...

Anna

Yes, jullie avontuur is al meteen begonnen! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Veel plezier en succes, ik ben erg benieuwd. :)

maria

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Ja het verkeer in Afrika is schokkend voor ons westerlingen. Benieuwd hoe het verder met jullie gaat.

Doingoood